|
زمان اجراي برنامه: پنجشنبه و جمعه ، ۳و۴ آبان ماه سال ۱۳۸۶
حاضرين برنامه : هانيه مظاهري(سرپرست برنامه)،بنفشه (پاكبان به نيابت از احسان)،عاطفه مظاهري(خواهر كوچيكه رئيس)،افشين شاهين زاده،حامد ممبيني(مسؤول مالي)،حمزه سه برادران،خسرو حبيبيان،رضا حبشي(گزارش نويس) و محمود اندکاهی
غايبين برنامه :احسان شاهين زاده و سيماطرفي( كه به خاطر پول دادن، نيامدن و بخشيدن سخاوتمندانه سهم جوجه كبابشان از آنها متشكريم)
حركت ما براي اولين بار طبق برنامه و حدود ساعت ۴ بعد ازظهراز فلكه چهارشير با ميني بوسي كه محمود و برادرش زحمت هماهنگي آنرا كشيده بودند،شروع شد. بعد از گذر از شهرستان رامهرمز،يك استراحت پانزده دقيقه اي بين راه وخريد هندوانه ،ساعت ۱۹:۲۰ به فلكه استيل بهبهان رسيديم. طبق هماهنگي قبلي افشين براي مربي سنگنوردي نزد آقاي روحي پور رفتيم و پس از پرسيدن مسير دقيق روستاي خاييز واينكه ايشان صبح جمعه به همراه مربي سنگنوردي در پاي كوه به ما ملحق خواهد شد ، ساعت ۱۹:۴۵ از بهبهان خارج شده و ۲۰ دقيقه بعد در روستاي خاييز مشغول گشتن به دنبال جاي مناسب براي استراحت بوديم. بعد از مشخص شدن محل استراحت و با توجه به اينكه گرسنگي كاملا بر اعضاي گروه مستولي شده بود،ياور جوجه كبابي را كه حامد آماده كرده بود استاد كرديم(حامد براي اولين بار به درد خورد). ار نكات جالب در زمان خوردن جوجه كباب (كه مراسم خاص خودش را داشت)ذكر خير احسان وسيما بود و من به شخصه ناراحتي را از چهره تك تك اعضاي گروه به خاطر نيامدن اين دو عزيز ميخواندم. پس صرف شام ، هانيه زمان استراحت را ساعت ۱۰ تعييين كرد كه پس از كمي گفتگوي دوستانه ، آموزش چند نوع گره توسط افشين و مشخص كردن ساعات نگهباني افراد توسط سرپرست ، طبق برنامه قبلي ساعت ۱۲ خوابيديم!!! كه با توجه به گرمي هوا ، پشه و خروپف چند نفر از دوستان خواب خيلي راحتي نبود. ساعت ۵:۳۰ صبح با سروصداي تعداد زيادي از كوهنوردان كه در گروههاي مختلف حركت ميكردند ،بيدار شديم(از ساعت ۳ ، در حمايت از كركس نگهبان كارتون رابين هود ، نگهبانان ما هم خوابيدند)و در ساعت ۶:۳۰ بعد از گذاشتن هندوانه زير بغل خسرو به سوي تنگه حركت كرديم. در زمان خوردن صبحانه در تنگه ،آقاي روحي پور به همراه آقاي فرحبخش مربي سنگنوردي و تعداد ديگر از دوستانشان به ما ملحق شدند. آقاي فرح بخش به رغم جواني از مربيان با سابقه و بسيار خوب بهبهان بوده كه با خوشرويي و دقت تمام سعي در آموزش كارآموزان داردو همچنين دوستان ايشان نيز از ياد دادن و كمك كردن به كارآموزان از هيچ كوششي دريغ نداشتند. كلاس آموزشي ساعت ۸:۲۰ آغاز و پس از معرفي تجهيزات سنگنوردي ، آموزش اوليه بستن كارگاه و چندنوع گره از ساعت ۹:۱۵ فرود از ديواره اول كه حدود ۲۰ متر ارتفاع داشت توسط هانيه شروع شد. بچه ها اكثرا فرودهاي جالبي داشتند كه ميتوان به فرودهاي شاد و مفرح بنفشه و عاطفه ويا فرود محمود كه ياد و خاطره كشته هاي سنگنوردي را زنده كرد ،اشاره نمود. بعد از انجام چندين فرود توسط اعضاي گروه ، قسمت دوم كلاس كه اختصاص به قواعد صعود داشت ؛ برگزار گرديد كه در اين بخش روشهاي مختلف صعود ، چگونگي حمايت از صعود كننده،گره ها و چند نكته ديگر آموزش داده شد. ديواره اول كه براي اين بخش در نظر گرفته شده بود حدود ۳۰ متر و ديواره دوم حدود ۳۵ متر ارتفاع داشتند . در اين قسمت نيز صعودها از نظر فني بودن دستكمي از فرودها نداشت و همه با قدرت صعود از ديواره را انجام دادند و در نهايت نيز ساعت ۱۷ با انتخاب صعود محمود به عنوان صعود منتخب، كار گروه نيز در تنگه خاييز به پايان رسيد و همه رهسپار روستاي خاييز و حركت به سوي اهواز شديم. نكته اي كه بايد ذكر كنم هيجان و لذت سنگنوردي بود و با اينكه اكثر اعضاي گروه به عنوان كارآموز و آماتور بودندهمگي به اين نكته اشاره داشتند.
|
|
زمانبندي برنامه: |
| مبداء مقصد تاريخ زمان حركت از مبدا زمان رسيدن به مقصد |
| اهواز بهبهان ۳/۸/۸۶ ۱۶:۰۰ ۱۹:۲۳ |
| بهبهان خاييز ۳/۸/۸۶ ۱۹:۴۵ ۲۰:۴۵ |
| روستاي خاييز تنگه پاي كوه ۴/۸/۸۶ ۶:۳۵ ۷:۰۵ |
| تنگه پاي كوه روستاي خاييز ۴/۸/۸۶ ۱۷:۳۵ ۱۸:۱۵(تاريكي هوا) |
| روستاي خاييز اهواز ۴/۸/۸۶ ۱۸:۳۵ ۱۰:۱۵ |
مشخصات مکانی روستای خائیز:
این روستا تقریبا در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرستان بهبهان ، در ارتفاع ۵۷۰ متری از سطح دریا و در طول و عرض جغرافیایی ۳۳۸۸۹۱ و ۴۴۱۰۰۰ قرار دارد.
مشخصات مسیر حرکت از بهبهان به روستای خائیز و امکانات این روستا:
بعد از خارج شدن از دروازه قرآن بهبهان و طی کردن یک الی دو کیلومتر بعد از یک پل کوچک خروجی روستای خائیز در سمت چپ جاده مشخص می باشد. پس از طی حدود ۸ کیلومتر مسیر در این جاده یک دوراهی ظاهر می گردد که برای رسیدن به روستای خائیز باید مسیر سمت چپ را ادامه داد. کل مسیر از بهبهان تا روستای خائیز حدود ۲۰ کیلومتر می باشد. ضمنا کل مسیر نیز آسفالت می باشد.
شبکه موبایل گرچه تمام طول مسیر بهبهان تا خائیز را پوشش نمی دهد ولی امکان استفاده از موبایل در روستای خائیز کاملا وجود دارد.( درون تنگه این ارتباط قطع می شود)
امکانات اقامتی روستا:
۱- کمپ هیات کوهنوردی بهبهان که احداث آن در حال اتمام می باشد و برای استفاده از آن باید با هیات کوهنوردی هماهنگ شود که پس از احداث مطمئنا محل بسیار مناسبی برای استقرار می باشد.
۲- امامزاده محمد که به خاطر شلوغی آن خیلی توصیه نمی شود.
۳- بیشه جنب روستا که با توجه به داشتن آب برای شب مانی مناسب می باشد.
محل های تاریخی:
۱- آسیاب آبی ۲- راه شاهی ۳- قلعه دختر و قلعه پسر
رضا حبشی
+ نوشته شده توسط یک نفر اوکسینی در یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ و ساعت
|